torsdag 10 september 2009

Twilight, Köttbullar & Princesstårta

Dagen har varit jättetrevlig! För när jag mötte upp Mei Mei gick vi en sväng till Stadsbiblioteket, för att hämta en reserverad bok för mig. Stephenie Meyers Twilight, första boken i serien. Har tänkt läsa den länge nu men inte gjort det. Lånade den engelska versionen för att alla som läst böckerna har tyckt att de är bättre en den svenska. Så jag har två veckor på mig att läsa ut den eftersom andra står på kö. Men det borde jag klara. De flesta har ju sträckläst den och blivit klara på en dag!

När vi sen träffade mamma gick vi runt på IKEA i tre timmar, varav en timme spenderades i restaurangen. När man går omkring där inne blir man så inspirerad och ivrig att göra om hemma! Ser alltid en massa saker man vill ha!

Jag, i motljus.

Alla frågar mig alltid: "Varför äter du alltid köttbullar när du är på IKEA?" Mitt svar: "Jag får inte köttbullar och potatis med brunsås och lingonsylt hemma!" Jag bor faktist inte i ett "typiskt" svenskt hushåll.

Alltid lika söta Sandra.

Inga kommentarer: