fredag 4 september 2009

Barn, inte barn?

När jag, mamma och Sandra kom hem från vår 2 månader långa semester i Malaysia, såg jag en platsannons där det stod att en svenska familj sökte en au-pair i Bryssel för 6 månader. Jag tänkte att det skulle vara en riktigt bra och rolig upplevelse att jobba utomlands en kort tid. Så jag sökte eftersom jag behövde/behöver fortfarande ett jobb, och fick komma på intervju. De var jättetrevliga och vi trivdes ihop bra.

Men igår ringde jag familjens mamma och berättade att jag tackade nej till jobbet. Varför? Först vill jag inte fastna med att ta hand om barn (har redan i gymnasiet varit barnvakt som extrajobb) för jag har inte planerat att jobba med barn i framtiden. Så det här skulle bara ta mig närmare det. Sen ville inte mamma och Mei Mei att jag skulle åka. Mamma hade till och med sagt till alla på hennes jobb att meddela henne direkt om de kände folk som sökte personal. Även min gudmor sa att jag absolut inte skulle åka, så hon skulle höra runt med.

Så nu tar jag nya tag i denna djungel av jobbletande. Har fått två (kanske tre) ställen att söka till från mamma och gudmor (vad ska man göra utan så gulliga och snälla människor, älskar er båda). Det kanske inte är några superjobb men det är alltid något. Därför sitter jag nu och försöker få ihop två (möjligen tre) personliga brev och ändrar lite i mitt CV. Går riktigt bra och är snart redo att skriva ut. Jätteglad för det!

Sitter här och skriver med en nu kall kopp te. Ska återgå till skrivandet nu. ♥

Dessa söta koppar är av Kerstin Tillberg.

Inga kommentarer: