tisdag 1 september 2009

nr 1

Så har man börjat blogga. Har alltid tänkt på att börja men har aldrig gjort något av det. Så nu sitter jag här och ska skriva första inlägget. Vad ska jag skriva om? Ni får en superkort historia om mig att börja med.

Jag är född och uppvuxen i Uppsala. Är “Eurasien” med andra ord pappa är från Sverige och mamma är från Malaysia. Bor i en lägenhet med min älskade mamma och lillasyster Sandra (som jag kallar
Mei Mei, lillasyster på kinesiska). Mina föräldrar är skilda. Var en jobbig en men nu är allt bra, och det är det viktigaste!

Mamma och lillasyster shoppar loss i Malaysia, bild från i somras.

Är 19 år och tog studenten i somras från designlinjen på GUC i Uppsala. Under de tre toppenfina åren träffade jag två av mina bästa kompisar Frida och Carro. Och nu under hösten är man arbetslös. Kul.

Det var lite om mig. Nu ska jag vara lite duktig och hjälpa mamma (innan hon kommer hem från jobbet) att förbereda mat för Ah Ma´s (min mormors) Death Anniversary, som är idag.

Hörs senare!

1 kommentar:

Sandra sa...

Guuuud va nice att du börjat blogga darling!! :)