onsdag 16 september 2009

Bad News

Vilka problem man hade inatt att sova då! Först kunde jag inte somna men slumra till efter ett tag. Vid halv två vaknade jag till klarvaken och det kändes som att jag inte ens sovit något. Var helt förvirrad. Vakna till fler gånger under natten och morgonen. Orolig sömn kallar man väl det?! Vet absolut inte vad jag var orolig över. Något undermedvetet, eller?

Igår när mamma kom hem från jobbet hade hon lite dåliga nyheter från jobbet. Hon ska bli uppsagd. Vi har vetat om det ett tag nu men igår morse hade de det stora mötet som gjorde det officiellt. Så den 31 mars, på min födelsedag, är lilla mamma arbetslös! Men hon tar det ganska bra om man jämför med hennes kollegor som har panik. Mamma bara säger: “Den dagen, den sorgen.” Men det kan hända att hon får vara kvar till 31 augusti, det är några som kommer att få göra det. Hoppas, hoppas, hoppas!

Igår dog ju också Patrick Swayze, 57 år gammal i cancer. R.I.P. Ni missar väl inte att titta på Dirty Dancing på fredag på svt. “Nobody puts Baby in a corner!”

Inga kommentarer: