fredag 28 september 2012

Utomhusövningar var det!

Imorse började vi redan klockan åtta, så mycket sömn fick jag inte (nästan fem timmar blev det). Inte bra eftersom jag är sjuk också... Iallafall så hade vi utomhusövningar i vår Fältmätningskurs, så vi spenderade hela dagen ute. Det var kul att få komma ut och pröva, och inte bara sitta inne i ett klassrum och räkna och prata om det. Men det var inge bra väder för att vistas utomhus så länge (kallt och ruggigt, och till och från även duggregn). Trodde jag hade tillräckligt med kläder på mig men så var inte fallet. Frös nästan tårna av mig (var inte ensam om det iallafall)! Ännu en sak som inte är bra då jag redan är sjuk. Nästa vecka kommer vi ha fler heldagar ute med övningar och då ska jag klä på mig ordentligt!

När jag kom hem vid sex-tiden igen, gick jag och mamma för att käka middag på Gränby Centrums nybyggda Food court. Väldigt trevligt! Och sedan vart det lite presentshopping. Caroline fyller år imorgon och hennes kille Micke fyllde för några veckor sedan, så det blir ett födelsedagsfirande för båda imorgon. Så kul! Har både hört och sett att det kommer att finnas mycket hembakat. Me like! Haha.

Sitter här med en kopp te och ska gå och lägga mig strax. Ska försöka sova ikapp plus sova bort febern jag haft under dagen. Måste ju försöka se någorlunda pigg ut imorgon!
Det syns inte så bra på bilden men jag är superrosa i ansiktet bara för att jag är så varm! Och jag som i vanliga fall redan brukar vara lite smårosa... Ser inte klok ut, men jag är ju trots allt sjuk.

Inga kommentarer: