torsdag 20 september 2012

Blåbär och Hallon


Hade en effektiv skoldag idag. På schemat var det en åtta-till-fem-dag, men eftersom vi hade grupparbete fick man gå när man var klar. Så min grupp jobbade på flitigt och blev klara till klockan två. Hur skönt som helst! Under lunchen fick vi även reda på att KSen i Fältmätning som vi skrev i tisdags var färdigrättade och klara att hämtas ut. Hela klassen stormade till expeditionen (som fick lite smått panik när vi alla kom samtidigt, de hade ju precis fått in våra resultat!) för att se om man klarat sig eller ej. Man är tvungen att klara detta prov för att få vara med på utomhusövningarna vi har nästa vecka. Själv blev jag väldigt nöjd, 4 av 6 rätt (om jag inte hade gjort ett stort slarvfel hade jag haft 5 poäng...), och dessa poäng får jag även ta med till den stora tentan om några veckor. Känns jätteskönt för då slipper jag göra just dom räkneuppgifterna som jag klarade helt nu och kan satsa mer energi på att plugga på teorifrågorna!

Och nu har jag en långhelg att se fram emot! Är "ledig" både imorgon och på måndag. Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på en film. Min kropp behöver vila känner jag, är lite småseg och trött, och det känns som att en liten förkylning är på G också... Hoppa till och med över gymmet idag! 
Mamma bjöd på söta och nyttiga Blåbär och Hallon till efterrätt idag. Mums!

Inga kommentarer: