tisdag 25 september 2012

En massa stress och för lite sömn

Vilken måndag det blev igår. Inte alls som planerat! Efter gymmet fick jag ett samtal från en kille (en fransman värt att nämna, haha) som jag träffade på en av latinofesterna jag varit på och undra om vi inte skulle ses. Så tänkte varför inte, måste ju ändå in till Stockholm. Såg då på SLs hemsida att tågen inte gick som dom skulle på grund av en brand, och förstod direkt att Upptåget skulle ha samma problem då. Så ville vara på den säkra sidan och åkte iväg nästan på en gång...

En timme och fyrtiofem minuter senare hann jag precis med en kort men trevlig fikadate på ett cafe på Söder innan jag var tvungen att bege mig vidare på intervjun. Den gick hur bra som helst! Familjen verkade gilla mig och inte minst deras underbart söta dotter som jag ska ta hand om. Fick jobbet idag faktiskt! Mamman ringde och sa att de ville att jag ska börja redan senare denna vecka! Fick senare även ett samtal från kontoret på Akademisk Omtanke att de hade pratat med mamma som hade varit väldigt nöjd med mig. Superkul! Nu har jag verkligen många bollar i luften, att kombinera skolan och mina nu tre olika jobb (tur att det bara handlar om tre dagar i veckan totalt!).

Efter mötet med familjen som tog cirka en timme, var klockan redan över åtta! Var riktigt hungrig men tänkte att jag skulle svänga förbi min kompis Max först innan jag åt något, för under lördagens förfestande hos honom hade jag glömt min kofta där... Numera har jag blivit en riktig virrpanna! Det sluta med att Max lagade en god middag till oss, och vi satt och prata och han lärde mig även att spela lite gitarr(!). Hur trevligt som helst! Dock glömde jag helt bort tiden och när jag sprang till tunnelbanan för att sedan ta pendeltåg/Upptåg hem igen insåg jag att sista tåget till Uppsala redan hade gått. Så himla typiskt! Så halv ett på natten var det bara att vända tillbaka till Max och sova där.

Sov endast i fyra timmar, ville hinna med första tåget hem eftersom jag hade skola idag och alla mina böcker fanns ju hemma. Så mellan fem imorse och tills jag var framme i skolan strax efter nio blev det en massa tågåkande och stressande! Aldrig mer känner jag nu, det tog verkligen kol på mig. Väl i skolan var som en zombi. Tur att vi hade grupparbete de sista timmarna och blev klara till tre. Det var så skönt att få komma hem och duscha och vila! Nu blir det läggdags och imorgon väntar ännu en dag i skolan.

Inga kommentarer: