måndag 10 september 2012

Föreläsningsfria dagar

Har haft en föreläsningsfri dag idag, vill hela tiden säga "ledig" men det är ju meningen att man ska plugga när man har sådana här dagar. Kan ju säga att det inte blev något plugg idag, tur att jag fick en massa gjort i fredags! Börja iallafall denna måndag med en härlig sovmorgon till tio, följt av frukost, gym och några ärenden. Halv tre tog jag tåget in till Stockholm för att jobba, har ju börjat som läxhjälpare varje måndag. Jobba fram till halv sex och tog sedan tåget hem, och självklart var det en massa förseningar så kom inte hem fören vid åtta... 

Imorgon har jag en kämpardag, har föreläsningar 9-19, det innebär att jag åker hemifrån innan sju och är inte hemma igen fören vid nio-tiden. Ser redan framför mig att det kommer bli en hel del kaffedrickande för min del imorgon... Men de många föreläsningsfria dagarna som vi har denna period kompenserar ju! Föredrar verkligen detta upplägg! Usch nu blir det sängen, godnatt!

2 kommentarer:

Frida sa...

Ouch, tuffa dagar... Men går du verkligen till 19 på kvällen? Jag känner inga lärare som vill jobba så länge :P

Victoria sa...

Ja idag gjorde jag det... Min lärare verkade inte klaga, men han pimpla kaffe varje rast, haha!