tisdag 12 januari 2010

Kafferast

Kaffe är något man verkligen dricker mycket av när man väl jobbar. (Eller är det bara jag som tycker det?)

På mammas jobb blir det en kopp så gott som varje rast. (De har en jättebra kaffeautomat så jag varierar mellan liten & stark, knappoccino (kaffe blandat med mjölk och choklad, supergod!) och café au lait.) Kan bli mellan fyra och fem koppar per dag. Och det är mycket för mig. Eftersom jag i vanliga fall (när jag gick i skolan/är arbetslös) bara dricker kaffe under helgerna och då blir det runt fyra koppar totalt, under de två dagarna. Samma sak var det på mitt andra jobb som jag hade under hösten, och i våras under min åtta veckors APU-period. Drack kaffe hela tiden!

Sen när man helt plötsligt slutar, så känner man verkligen av det också! Kanske inte så bra att man dricker så mycket. Men det är ju så gott! Läste någonstans nyligen att det är nyttigt också! … Hmm.

Inga kommentarer: