tisdag 5 januari 2010

Filmkväll

Är helt slut i kroppen känner jag efter mina tre dagar på mammas jobb. Men imorgon har jag i alla fall en ledig dag. Och då är det bara torsdag cch fredag kvar efter det!

Ikväll blir det först Jane Austens (älskar verkligen hennes böcker, särskilt Stolthet och Fördom! Och alla filmer/serier som är baserade på hennes verk!) Förnuft och Känsla (en serie i tre delar som går på svt2). Efter det är det planerat att se Slumdog Millionaire (har fortfarande inte sett den!) med Sandra. Om jag inte har hunnit somna tills dess så att säga! Tror att filmen kommer att vara jättebra. Har hört bra kritik från flera håll och så har jag läst boken Vem vill bli miljonär? (Q&A på engelska) av Vikas Swarup som den är baserad på.

Dev Patel och supervackra Freida Pinto.

Inga kommentarer: