måndag 5 oktober 2009

Högstadiet

Dagens schema var att gå ner på stan för att fika med två gamla klasskompisar från högstadiet (som jag inte har umgåtts med sen den tiden), och samtidigt lämna in två jobbansökningar. Tyvärr var vi tvungna att skjuta fram fikat på grund av att en av dem blivit sjuk (alla är ju sjuka just nu känns det som, antagligen för att hösten är här). Riktigt synd! Hade verkligen sett fram emot det! Men mina planer att gå ner på stan förändrades inte. Lämnade in mina två ansökningar och gick även in till butiken där jag hade min APU-period. Kan nog hända att jag kan få extrajobb hon honom från november/december då de behöver mer personal (julrushen och allt). Han lät ganska positiv och lovande, så det var roligt att höra! Sen gick jag även och hämtade upp Eclipse, bok nummer tre i serien, från biblioteket. Det blir första boken som jag inte känner till handlingen redan i förväg (de andra två såg jag ju filmen/trailern innan!).

Nu är det dags för mammas alltid goda middag! Ugnsstekt lax med smak av sweetchili, vitlök och citron, med wokade grönsaker och ris. Mums!

Inga kommentarer: