måndag 12 oktober 2009

Eclipse

Förhäxad som vanligt! Så gott som varje gång man börjar närma sig slutet av en bok blir man förhäxad (i alla fall jag!). Man kan inte sluta läsa förrän den är slut, men när den väl tar slut, vill man inte att den skulle ha gjort det! Man vill ju bara fortsätta att läsa.

Hela helgen tog jag det lugnt och all tid igår spenderades i soffan med att läsa ut Eclipse. Den var jättebra, precis som de andra två. Kan inte säga mer. Eftersom jag inte sett/kände till delar av handlingen innan, blev det en helt annan upplevelse. Som med alla böcker hände saker som man förväntat/inte förväntat sig komma innan. Bara för att jag läste så gott som hela dagen, var tankarna fortfarande i bokens handling när man hade små avbrott för att göra något annat. Det var en konstigt upplevelse!

Nu ska jag göra magen nöjd och äta lite frukost. Hörs lite senare!

Inga kommentarer: