lördag 28 november 2009

Uppsala Julmarknad

Mamma, Sandra och jag gick ner på stan idag för att gå på den årliga julmarknaden som är i Uppsala under 1:a adventshelgen. Vi brukar annars gå på söndagarna men då måste vi alltid stressa för att hinna hem igen. Eftersom vi senare på dagen brukar åka hem till Mats och Trudel då de varje år har 1:a adventsfika. Mys.

Det var riktigt mycket folk ute och alla verkade vara på julklappsjakt. Vi tre hade det jättemysigt (tyckte jag i alla fall!). Var på marknaden (köpte ett par jättefina örhängen), gick till Saluhallen och några av affärerna på gågatan. Vi drack glögg och åt pepparkakor för första gången för denna jul inne på Dragarbrunnsgallerian också. Mums.

Mamma och jag fortsatte med lite shopping på Gränby Centrum senare på eftermiddagen. Även där shoppade jag lite. (Måste ju börja spendera lite av min första lön som jag fått! Haha.) Det blev en supersöt svart kappa från H&M och ett par svarta jeansleggings (gud så sköna de är att ha på sig!) från Lindex. Självklart var det bara jag som shoppade “som vanligt”, som mamma alltid brukar säga.


Julmarknaden på St Erikstorg.

Domkyrkan.

Mamma och jag.

Lillasyster.

Inga kommentarer: