söndag 22 november 2009

New Moon med flickorna

Åhh filmen var jättebra (men inte bättre än boken). Men som Frida sa: Du får inte jämföra med boken! Och det är sant eftersom i en film kan man inte ta med allt. Men jag kände att om jag inte hade läst boken innan skulle jag inte ha hängt med i vissa scener. Det var lite konstiga övergångar mellan vissa scener tyckte jag. Allt gick så fort fram också men man kände inte ens av att man hade suttit i över två timmar! Sen hade jag inte heller förväntat mig så mycket skratt och fnitter (om man jämför med den första). Vissa “känsliga” scener ville man bara skratta åt. They were trying too hard!

Måste citera Carro: Han (Edward) var inte lika het (som i första filmen), jag föredrar den andra (Jacob)! Håller nästan med. Han var alldeles för blek och hade för röda läppar och så föredrar jag hans klädstil från första filmen. (Taylor Lautner var ju gyllenbrun med muskler och så kommer Robert Pattinson som en blek besvikelse! Haha.) Men jag ska inte klaga, han är snygg ändå (ja eller båda ser ju inte så dumma ut) -utanför filmen.

Min slutsats av filmen: Jättebra! (Även fast alla filmkritiker sa det motsatta!) Gå och se den. Och jag vill också ha en kille som kan säga sådana gulliga saker till mig!

Tack till mina flickor Carro och Frida för en bra kväll! Nu får vi vänta till juni för nästa film! ♥

Inga kommentarer: