lördag 17 april 2010

Vårstädning

Hjälp vilka dagar jag har haft! Är helt slut i kroppen. I torsdags hade mamma och jag storstädning i hela lägenheten. Rensa bort, kasta, plocka bort, torka, dammsög. Rubbet! Och det var inte lite vi kasta/ska ge bort. Vad man kan samla på sig genom åren. (Kan visa vad jag hitta lite senare.) Men det var nödvändigt (och inte bara för att vi ska ha en stamrenovering nu innan sommaren)!

Sen blev det att jag bara sov i några timmar efter en heldag av städning. Fick ett samtal på fredagsmorgonen att jag skulle få jobba. Så det var bara att direkt cykla iväg, i regnet dessutom. Och när jag kom hem var det mer städning som gällde för oss! Vi hade en el-renovering medan jag var på jobbet och de hade verkligen smutsat ner! Det var inte en liten röra de hade lämnat efter sig heller! Det såg ut som en byggarbetsplats hade bosatt sig där bland alla våra möbler. Inte roligt kan jag säga.

Idag blir det att vila upp ordentligt. Hela kroppen känner av mina två långa arbetsdagar. Vad ska ni hitta på idag? ♥

Inga kommentarer: