onsdag 20 oktober 2010

Victoria cyklar vilse i Uppsala!

Att ta sig till kurslokalen idag var inte det lättaste. (Har bott i Uppsala i hela mitt liv men den delen av stan har man ju aldrig besökt. Helt fel sida av stan kan man säga, haha.) Tur att jag hade förberett med en karta, och sen fick lite vägvisningar av snälla människor. Större problem hade jag däremot hem. Trodde jag var smart att ta en annan väg som ska vara kortare (istället för att cykla ett stort varv runt hela Uppsala) - om man vet vägen det vill säga! Hamna… jag vet inte var. Tur som jag hade fanns det skyltar så jag hitta hem till slut helskinnad, men totalt slut i benen. Det var bara en massa uppförsbackar med motvind, såklart! Veckans träningspass avklarad! Hihi.

Åter till kursen. Grundläggande Livsmedelshygien. Satt i fyra timmar. Man blev lite trött men man lärde sig mycket intressant och mycket fäste. Och det är ju bra eftersom i slutet av nästa pass blir det ett prov. Går nog bra! Men nu blir det middag, mammas supergoda köttfärslimpa!
Så här kan det se ut när man cyklar vilse!

1 kommentar:

carro sa...

haha vad du e rolig Vicky! Tur att du kom fram i alla fall! :) och att du hittade hem också såklart!
KRAMAR! :D