måndag 20 september 2010

Semestern är över…

Hemma igen efter en härlig, avkopplande, varm och solig semestervecka i Turkiet. (Trodde vi skulle åka till Antalya men det var visst Alanya. Hihi. Men det gjorde absolut ingenting!) Vill redan åka tillbaka! Visar en massa bilder och berättar mer om resan senare.

Nu vill jag bara ta det lugnt efter en lång dag - Landa strax efter 5 imorse, kom hem till Uppsala vid 7, åt lite, och sen var det bara att vända och cykla vidare till jobbet. Inte roligt! Särskilt när man får höra innan man landar att det är 5 grader och molnigt ute och kroppen fortfarande är inställd på 35 grader och sol! Man var ju inte alls trött heller…! Tur att det var en lugn dag på jobbet kan jag ju säga.

1 kommentar:

Caroline sa...

Åh vad härligt! :)
Nej jag kan tänka mig det, det blir ju rätt så lång-tråkigt att köra 3 timmar och jobbigt när man inte kan byta med någon :P själva resetiden tar 2 timmar ifrån Uppsala, men sen beror det ju på om man behöver vänta. För att man tar först tåget ifrån Uppsala till Gävle och sedan ska man byta tåg där ifrån Gävle till Bollnäs och ibland kan det vara några minuters väntetid. Men allt som allt kanske det tar ungefär 2,5 - 3 timmar. Men det känns aldrig som det tycker jag. Eftersom jag och Micke brukar gå och äta i Gävle medans vi väntar osv.
Puss och Kram!