onsdag 22 september 2010

8 dagar i Alanya, Turkiet!

Här kommer en massa bilder från Turkiet och en liten sammanfattning av resan. Vill tillbaka!

Anlände på eftermiddagen. Vi var ju bara tvungna att gå ner till stranden på en gång.

Dagarna spenderades på stranden eller vid poolen. Bara en massa sol och bad var det som gällde!

Skugga var det inte gått om, så när tillfälle kom sprang man nästan. Hihi.

Åt en massa god mat! Bland annat detta supergoda bröd som ofta serveras innan maten.

När vi hitta en frukt- och grönsaksmarknad handlade vi som galningar. Verkligen allt var mycket godare här - och sötare!

Mer gott bröd.

Baklava var man ju tvungen att äta också såklart! Men väldigt sött dock.

Självklart blev det en hel del god kebab också! Har hittat mina favoritställen i Alanya.

Ny snabbmatsfavorit: turkisk pizza från Jimmy´s (man fick ju till och med en liten efterrätt till).

Kände mig jätteduktig när jag unna mig ett besök till frisören istället för att lägga pengarna på skor. Hihi. Mamma och Sandra gjorde likadant. Var även på turkiskt bad - hamam. (Fick tyvärr inga bilder på det.) Vanlig bastu, ångbastu, jacuzzi, lerbad, kroppspeeling, skummassage och avsluta med oljemassage. Superhärligt! Min hud blev babylen!

Kvällarna betydde stadsliv - shopping, restaurangbesök och en massa drinkar.

Träffa en massa nya snälla och roliga människor också. (Är så avis på Sandras nya frisyr! Visst är den snygg? Passar henne perfekt ju!)

En trött (landa kl. 5) och hungrig Victoria på Arlanda som väntar på skjuts hem.

1 kommentar:

Carru sa...

Vad härligt ni måste ha haft det!
Ni blev ju jättefina i håret båda två!
Det måste ha varit riktigt trevligt att bara njuta av värmen och äta en massa god mat. Allting ser jättegott ut! Vet du... jag drömde om att du och Carolin kom till mig i Bollnäs, det konstiga var bara att det inte alls såg ut som att det var här... kändes som det var någon annanstans, och sedan så var du och Carolin så himla taggade på att åka vidare efter att ni vart hos mig, ni bah... Carro ska du inte med till berlin? Jag ba hö!? Ni hade typ en röd ferrari eller nått. Typ som att ni var på roadtrip. Och jag bah jamen jag hänger väl på då. Men så hittade jag inte mitt pass så ni fick åka utan mig. Buhu... haha. Mindre än en månad tills ni kommer hit nu. Hehe jag e taggad redan, eller ja jag har varit det ett tag nu.
Puss & Kram