onsdag 18 januari 2012

Lång dag...

Ligger äntligen i sängen och vilar. Har haft en lång dag som inte starta något bra (börjar bli allt fler sådana mornar har jag märkt!). Denna börja självklart med att Upptåget var inställt igen, så jag tänkte chansa och ta ersättningsbussen, som skulle gå direkt till Upplands Väsby där jag byter tåg, som redan var några minuter sen. Vi har inte ens lämnat Uppsala innan vi "krockar" (det var mer en ljudlig snudd) med en lastbil, så vi blir stående i ytterligare 10 minuter eftersom busschauffören var tvungen att gå ut och "bråka". Med andra ord, jag kom försent till skolan och kunde lika gärna ha tagit nästa tåg och kommit lika mycket försent. Men, men... Sedan var det tråkiga och kämpiga föreläsningar i skolan fram till klockan fem, följt av en tröttsam resa hem. Väl hemma efter sju, muntra mamma iallafall upp mig lite med en god middag. 

Börjar bli sjuk också, har haft en "lätt" huvudvärk hela dagen plus att jag har ont i halsen och har börjat småhosta nu under kvällen. Inge bra nu när skolan är igång igen... Imorgon är jag ledig och ska passa på att vila lite. Nu blir det ett avsnitt av Grey´s Anatomy. Godnatt! 

Inga kommentarer: