torsdag 7 juli 2011

The amazing race! Part 1

Att vår roadtrip, dagarna innan vi skulle åka hem till Sverige, var intensiv är bara förnamnet! På 2,5 dagar körde vi 855 km och hann med 3 destinationer, Cameron Highlands, Port Dickson och Malacca!

Från Klang till Cameron Highlands:

Resemedlemmarna var jag, mamma, Sandra, min morbror, kusin och kusinbarn. Och efter en 4 timmar lång bilresa (inklusive en matrast) checkade vi in på ett litet hotell kl. 21.30. Efter det blev det lite kvällsmarknad plus supper. Väl tillbaka på hotell satt vi alla på balkongen en stund och prata, sen var det bara att gå och lägga sig för att vara pigga för morgondagens äventyr.
Dag 2: Förmiddagen spenderades med att kolla på blommor, frukt, grönsaker och jordgubbar som Cameron är känt för. Och att äta goda jordgubbspankakor med glass!
Det blev även ett besök till templet. De hade en jättesöt hund som sprang omkring och vakta området!
Efter ett par timmar när vi sett det mesta "tröttnade" min kusin och sa att vi skulle åka hem igen. Så det gjorde vi... nästan, tills han fick den lysande idén att vi skulle åka till Port Dickson (min morbror sa att han var galen eftersom det inte ens ligger i närheten)!
Teplantagen på väg ner och gulliga kusinbarnet Jason.

1 kommentar:

Sandra sa...

Oh, those pancakes. <3 Jag dreglar typ när jag tänker på hur goda de var! :D