måndag 28 december 2009

Good or bad news first?

Fick reda på en del saker idag. Både väntade och oväntade. Ska jag berätta de bra eller dåliga först? Tar nog upp det i ordningen som de kom.

Dåliga nyheter: Redan i förra veckan fick jag höra, på jobbet, lite rykten om att jag skulle få sluta efter nyår. Och idag innan jag gick hem pratade min chef med mig om det. Så detta är min sista vecka där. De ville egentligen ha kvar mig men det skulle inte funka riktigt ekonomiskt för dem just nu.

Det positiva i denna situation var: Att hon sa att de jättegärna hörde av sig (om det gick bra för mig och det var ju såklart att det var!) om situationen skulle ändras eller att det någon dag var mer att göra och behövde extra personal.

Bra nyheter: Så när jag cykla hem idag tänkte jag bara på att efter nyår skulle jag vara arbetslös (men att det skulle bli ganska skönt!)...

Men så fort jag stiger in genom ytterdörren utbrister mamma: Har du blivit uppsagt än?
Jag tänkte bara:
Hur visste hon det?! Jag fick ju nyss (nästan i alla fall) reda på det själv (bekräftat på riktigt)!
Så fortsätter hon: Jo för jag har skaffat jobb åt dig!
Jag utbrister:
Va!
Mamma fortsätter:
Ja, jag blev orolig när jag sa att du kunde jobba och sen kom på att de på ditt andra jobb inte har berättat för dig att du ska få sluta och när! Men bara för nästa vecka får du jobba hos oss -för tillfället.

Det roliga i denna situation var: Att redan innan jag hade blivit uppsagd från mitt nuvarande jobb hade jag redan ett nytt jobb (i alla fall i en vecka till) utan att veta om det! Det känns skönt att ha två ställen som kommer att vara intresserade av att ringa mig nu om extrajobb. Det är alltid något!

Men nu är det sängdags! Ska börja extra tidigt imorgon. Klockan sex om man ska vara exakt! Hjälp säger jag bara! ♥

Inga kommentarer: