söndag 19 juni 2011

Här gillar vi mat!

Häromkvällen, runt 10, när mamma, jag och Sandra var ute och shoppa (så himla skönt att köpcentrumen stänger kl. 23 här!) ringer en av mina kusiner, från ingenstans, och säger att de ska bjuda oss på nattmat. Vi som var mitt uppe i att beställa lite fika innan hemgång! Och eftersom vi inte säger nej till lite supper, var det bara att lämna caféet… För att åkte till PJ, en halvtimmes bilresa från där vi bor, för att äta lite nattmat. Vi beställde in en massa smårätter och sen även deras populära glass, Ice Kachang (krossad is täckt av fruktjuice och färsk frukt, som isglass typ). Otroligt gott! Var hemma igen efter midnatt, mätt och trött... 

Här i Malaysia åkar man nästan hur långt som helst för god mat! Ibland brukar mina kusiner ta en bilresa på några timmar på morgonen bara för att äta lunch i en annan stad och sen åka hem igen. Mini-roadtrip… Lite galet enligt mig!
Mumsig Mango Loh från K.T.Z Food.

Inga kommentarer: