söndag 29 maj 2011

Spontana Vicky är i farten!

Min helg blev inte alls som jag planerade (eller rättare sagt, jag hade inte något inplanerat så jag var öppen för förslag). Fredagen började med jobb och sen en mamma-dotter-eftermiddag. Supermysigt att bara jag och mamma umgicks! Det blev en shoppingrunda på Gränby Centrum. Köpte en snygg vitrandig kavaj och en spetstopp. Därefter bjöd jag mamma på middag, det blev pizza på Forno Romano. Deras pizzor är verkligen goda, stenugnsbakade. Väl hemma tänkte vi ha en filmkväll. Nyduschad, osminkad och redo att öppna en vinflaska hör min söta vän Carolin av sig om vi inte ska dra ut (klockan är halv 10). Ganska snart blev jag övertalad. Så på 20 min har jag klätt på mig, packat ner smink och klackar i en väska och sen cyklat ner till stationen... För vi ska ju alltid gå ut i Stockholm, haha. Var helt slut väl framme! Men kvällen var annars rolig.

På väg hem till Uppsala igen under lördagen hör en annan kompis av sig om vi inte skulle ses. Så när jag kommer hem blev det en snabb dusch, lite mat och sen iväg till Stockholm igen (hann ju inte ens blogga, haha). Denna kväll blev i alla fall lugnare med filmmys i soffan, och då somna man såklart!

Inga kommentarer: